• Gast aan het woord: de Experience Champion van Spark

Gast aan het woord: de Experience Champion van Spark

Op vrijdagochtend bel ik Anne-Marie. We hebben email contact gehad om een interview in te plannen. Terwijl ik haar mail lees valt haar functietitel gelijk op: Experience Champion. Een unieke functietitel.
Ik bel haar voor een telefonisch interview, omdat ik benieuwd ben naar haar, naar Spark en naar haar ervaringen in ons Theater Maitland. Vanaf het moment dat zij de telefoon opneemt hoor ik haar vriendelijkheid en energie.

Afgelopen maart organiseerde Spark een inspirerend evenement in Theater Maitland, waar Jack Daly spreker was. Ik herinner het mij nog, een bomvolle zaal met enthousiaste leergierige ondernemers waar Jack Daly ook daadwerkelijk inspiratie gaf aan deze ambitieuze mensen. Met recht een evenement waar wij als locatie trots op mogen zijn dat deze wordt georganiseerd in ons theater.

Ik was dan ook erg benieuwd naar hoe Anne-Marie bij ons terecht is gekomen. Zij vertelde dat Spark in het verleden op Landgoed de Horst diverse trainingen organiseerde. Echter dit keer was zij op zoek naar een groot theater. Haar insteek hierbij is dat ze kijkt naar het belang van een evenement, naar het doel wat bereikt dient te worden en hoe het evenement wordt neergezet. Vervolgens gaat zij, aan de hand van diverse criteria waar de locatie aan moet voldoen, op pad. Zodoende kwam zij terecht bij theater Maitland.

Theater Maitland ligt namelijk in een prachtige inspirerende omgeving. Een factor die erg van belang is voor Anne-Marie, omdat de deelnemers geïnspireerd dienen te worden. Het unieke van het theater is dat ondanks dat het plaats biedt aan 280 gasten, het toch erg intiem blijft. Daarnaast vindt zij het erg belangrijk dat het logistiek goed geregeld is en mag de insteek niet verloren gaan. Maar nog belangrijker is contact en service. De gasten moeten zich op hun gemak voelen en dat doen de deelnemers in Theater Maitland. Dat Baak Hospitality als team voor je klaar staat en goed op elkaar is ingespeeld helpt ook enorm.

Dat brengt mij op hospitality. Anne-Marie komt zelf uit de hotellerie en heeft dus het gevoel van hospitality. Als ik haar vraag wat hospitality voor haar betekent verteld zij: “Hospitality is een zodanig hoog service niveau kunnen bieden, zodat mensen zich comfortabel en veilig voelen binnen enkele minuten.” Als ik haar vervolgens vraag of zij dit ook zo ervaart op onze locatie krijg ik een volmondige JA.

Als zij het theater in drie woorden zou beschrijven kiest ze voor: een inspirerende servicegerichte leeromgeving. Ik bedank haar voor deze mooie woorden en geef aan dat ik haar hoop te zien bij het volgende evenement in theater Maitland. Voor ik ophang zegt zij: “Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar jou, vertel eens wat over jouw achtergrond en jouw rol bij Baak Hospitality.” Ik begin mijn verhaal te vertellen en merk dat zij oprecht geïnteresseerd is naar mijn ervaringen, ideeën en gedachten. Voor mij een overduidelijke bevestiging dat haar functietitel Experience Champion, helemaal bij haar past.

Spark is een initiatief van drie ondernemers, opgezet in 2008. Spark helpt organisaties groeien door middel van praktische tools, ervaren experts en waardevolle inspiratie. Het draait niet alleen om werken in het bedrijf maar ook werken aan het bedrijf.  Anne-Marie Houten is verantwoordelijk voor de gehele organisatie van de masterclasses en evenementen. Ook is zij het aanspreekpunt en draagt zij zorg voor de communicatie tussen Spark en de deelnemers aan de evenementen. Elk evenement wordt met name door de inhoud en de inzet van de organisatie een educatief feestje.
 
Op a.s. dinsdag 10 mei organiseren Gazelles en Spark voor de zesde keer in Nederland de Scaling Up Summit Europe 2016 in Theater Maitland. Voor meer informatie en aanmelden: http://sparkeducation.nl/scaling-up-summit/


Cheyenne Seraus